خبرستان صداقت

صداقت ۲۴ ساعته است - ۲۴ ساعته با صداقت باشید

خبرستان صداقت

صداقت ۲۴ ساعته است - ۲۴ ساعته با صداقت باشید

وقتی که گوگل جنجال آفرین می شود

در مورد گوگل، موضوع اقدامات این سایت علیه منافع ملی ایرانیان مدت هاست بین وبلاگ نویس ها مطرح و نامه ها و مقالات زیادی در موردش نوشته شده. حتی ما به مسئولین گوگل نامه نگاری داشتیم. اما متاسفانه این اقدامات تا کنون نتیجه بخش نبوده است.

شبکه خبری صداقت دیروز خبری را مبنی بر نقش گوگل در همراهی با جنگ نرم دشمنان نظام منتشر کرد که بازتاب های متفاوتی داشت. عده ای این موضوع را مساله ای عادی قلمداد کردند که نشانگر علاقه کاربران ایرانی به موضوعات خاص دارد. عده ای هم ضمن تایید خبر مذکور اهتمام هر چه جدی تر مسئولین را در مبارزه با سایتی که به ظاهر به هیچ فرقه و جریانی تمایل ندارد، اما در باطن اهداف صهیونیست ها را دنبال می کند، خواستار شدند.
به گزارش شبکه خبری صداقت، در بخشی از پژوهش راهبردی اینترنت؛ فرصت ها و تهدیدها که در سال 1382 عنوان پژوهش برتر دانشگاه امام صادق (ع) در رشته فرهنگ و ارتباطات را به خود اختصاص داد، آمده است: حدود یک سال و نیم پیش طبق گزارش مرکز برکمن( وابسته به دانشگاه هاروارد) گوگل _مشهورترین موتور جستجوی اینترنتی _، بیش از صد سایت ضد صهیونستی را از فهرست جستجوی خود حذف کرد. یکی از این سایتها موسسه مرور تاریخ است که پایگاه آن در کالیفرنیا قرار دارد. مارک وبر_مدیر این موسسه_ ، در مصاحبه ای اختصاصی با رادیو انگلیسی صدای جمهوری اسلامی ایران گفت:« گوگل 127 سایت را از موتور جستجوگر فرانسوی و آلمانی خویش، حذف کرده است.» سخنگوی گوگل پس از این اعلام مسئول دانشگاه هاروارد گفت:« این سایتها بر اساس قوانین آلمان و فرانسه که پخش دیدگاهها تبلیغات ضد یهودی و نژاد پرستانه را منع میکنند، حذف شده است.»اما نکته جالب این جاست که اگر حذف این سایتها به خاطر اعتراض آلمانیها و فرانسویها و در خواست آنها از گوگل برای حذف بوده است، پس چرا تا کنون به خواسته های چین اهمیتی داده نشده است؟
بنابر این گزارش همان طور که در خبر « گوگل فیلتر می شود؟» ذکر شده است، در سال گذشته دولت چین سرانجام سایت گوگل را با توجه به کارشکنی های خود در این زمینه فیلتر کرد. اما تا کنون به درخواست های ایرانیان برای تغییر سیاستهای خود هیچ اهمیتی نداده است.
فاطمه محمد نژاد یک کارشناس رسانه و امور بین الملل در این زمینه به خبرنگار شبکه خبری صداقت گفت: در مورد گوگل، موضوع اقدامات این سایت علیه منافع ملی ایرانیان مدت هاست بین وبلاگ نویس ها مطرح و نامه ها و مقالات زیادی در موردش نوشته شده. حتی ما به مسئولین گوگل نامه نگاری داشتیم. اما متاسفانه این اقدامات تا کنون نتیجه بخش نبوده است.
همچنین دیوید ایروینگ پیش از این در گفت و گو با رسانه ها گفته است: بنیان گذار اصلی گوگل، یک یهودی روس به نام سرگئی(سرجی) برن است که دارای شریک یهودی دیگری به نام لری پیج است. سرمایه گوگل را یهودی ها تامین کنند و حدس زده میشود که یهودیهای صهیونیست در پشت تمام این قضایا باشند ...
سوال دیگر شبکه خبری صداقت این است که چه طور تنها در نسخه انگلیسی گوگل پیشنهادهایی به فارسی زبان ارائه می شود و این اتفاق در سایر نسخه های گوگل حتی نسخه فارسی نمی افتد؟ این مساله نشان می دهد که مسئولان گوگل می توانند با درخواست ملت ایران برای جلوگیری از گسترش فرهنگ مبتذل غرب همراهی کنند. اقدامی که امیدواریم سریعتر به وقوع بپوندد تا مسئولین امر ناچار به فیلتر کردن این سایت پر مخاطب و استفاده کاربران ایرانی از سایتهای مشابه نشوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد